piątek, 8 czerwca 2018

Przypadkowy wyjazd do Białki Tatrzańskiej i zaskoczenie...

Przypadkowy wyjazd do Białki Tatrzańskiej i zaskoczenie...


Autor: vitomac


Wiadomo, co roku borykamy się zawsze z tym samym pytaniem, gdzie pojechać na narty, jaki pensjonat wybrać i czy nam się to opłaca? Przypadkiem trafiłem na wyśmienity pensjonat w Białce Tatrzańskiej, dlatego chciałem się podzielić wrażeniami...


Dziwnym trafem, może nawet bardziej przez jakieś zrządzenie losu trafiłem do pensjonatu Silverton w Białce Tatrzańskiej. Pierwsze moje wrażenie było wow, niesamowity z zewnątrz, ale jak wiadomo nie wszystko złoto co się świeci. Dlatego szybko wypakowałem się z auta i ruszyłem do recepcji, by się zarejestrować. Zanim minąłem próg drzwi pomyślałem, pensjonat Białka Tatrzańska, niewygórowana cena, co może mnie czekać wewnątrz? Po minięciu progu pensjonatu kolejne zaskoczenie, wszystko czyste, ładne, świeże jakby dopiero co otwarte! Po szklanej ścianie leje się woda oblewając podświetlane logo pensjonatu Silverton, zacząłem się wtedy zastanawiać czy stać mnie na to. Miła pani na recepcji poprosiła o dokumenty, wypełniliśmy wszystkie formalności i otrzymałem upragniony klucz do pokoju :). Pensjonat w Białce już na wstępie mnie zaskoczył, ale co dalej? Jak wyglądają pokoje na nocleg?

Pierwsza noc w pensjonacie Silverton minęła błyskawicznie, jak dla takiego śpiocha jak ja. Standardowo ledwo mogę zwlec się z łóżka o godzinie 9:00, a tu 7 rano już oczy szeroko otwarte i przeciągałem się na łóżku. Jak przystało, szybki prysznic, spod którego aż się nie chciało wychodzić, błyskawiczne rozsunięcie zasłon i... szczęka zadzwoniła o podłogę!!! Ten widok miażdży, z okien pensjonatu widać całe pasmo TATR!!! Nieraz byłem w Zakopanym, ale ten widok z tej perspektywy jest absolutnie doskonały. Ten pensjonat zaskakiwał na każdym kroku, aż nie mogłem doczekać się śniadania.;). Na koniec dodam, że pokój hotelowy rankiem, gdy przyświeciło słońce był doskonały, nowoczesny, a zarazem zachowywał styl Podhala, z doskonałymi akcentami w postaci logo pensjonatu Silverton. Pokoje hotelowe w Silverton mają wszystko, łącznie z WiFi + TV SAT. Mając porównanie z zatłoczonym Zakopanem i kwaterami na nocleg w absurdalnie wysokich cenach, to śmiało można powiedzieć, że to przesiadka z malucha na sportowego mercedesa. Stołówka pensjonatu Silverton to bajka w swym oryginalnym stylu. Krzesła - jeszcze takich nigdzie nie widziałem, niesamowite.. Śniadanie? To szwedzki stół, można tu spotkać wszystko i każdy znajdzie coś dla siebie począwszy od typowych dla Podhala potraw jak oscypek, ser góralski, wędliny swojskie itp., aż po dania wegetariańskie. Po śniadaniu czas rozpocząć zwiedzanie okolic pensjonatu i sprawdzanie co można tutaj zrobić, gdyż pierwszy raz jestem w Białce Tatrzańskiej. Cóż, koniec stycznia więc czego się można spodziewać, jakieś 250m powyżej widać stok narciarski Kaniówka, więc poszedłem zobaczyć jak to wygląda w Białce. Mając porównanie z "Zakopca", nie wiedziałem co tutaj zastanę, aczkolwiek niejednokrotnie obijało mi się o uszy, że Białka Tatrzańska startuje do miana "zimowej stolicy" Polski. Po powrocie ze stoku narciarskiego Kaniówka, zacząłem wertować ulotki na recepcji pensjonatu szukając nowych miejsc, jakie wypadałoby zobaczyć. Pierwszy folder, jaki wpadł mi w ręce to baseny termalne Bania. Chwilę oglądałem z otwartymi ustami, że coś tak doskonałego powstało to właśnie tutaj, wiedziałem już co będzie moim kolejnym celem;). Ale kolejna ulotka i kolejne plany, a mianowicie ulotka Ośrodek Narciarski Kotelnica Białczańska i dokładnie wyszczególnione trasy, wyciągi i to jakie ogrzewane! No no pomyślałem, przypadkiem pojechałem do Białki Tatrzańskiej i chyba nie na darmo! Biorąc kolejną ulotkę i kolejną zaczynałem się zastanawiać czy 14 dni to nie za mało na pobyt w Białce.

Ferie zimowe spędzone w Białce Tatrzańskiej okazały się strzałem w dziesiątkę, dlatego też postanowiłem opisać pensjonat Silveron i cały pobyt, aby zachęcić wszystkich do przyjazdu właśnie tutaj. Wszyscy ci, którzy mają podejście typu "a co można robić w Białce", są w dużym błędzie! Nie ukrywam, z takim przekonaniem tutaj przyjechałem, ale wyjeżdżając wiedziałem, że wakacje też spędzę właśnie tutaj i w tym pensjonacie. Na szczególne podziękowanie zasługuje wyjątkowa gościnność w pensjonacie Silverton. Jak spędzałem wakacje? Napiszę na pewno, gdyż wiem, że będzie to równie atrakcyjne miejsce latem.


Witold Kaczmarek

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Trwałość czy cena – wyposażenie hotelu #4

Trwałość czy cena – wyposażenie hotelu #4


Autor: Robert Wąsik


Cena i jakość są jednakowo ważne. Nie można jednak urządzić hotelu, nie wiedząc nic więcej o oczekiwaniach gości. Nie zawsze należy kupować najdroższe wyposażenie, nie zawsze też jest potrzebne dalsze podnoszenie jakości – czasem należy poprzestać na jakości nieco niższej, co da dodatkowe oszczędności, a hotelowi nie zaszkodzi.


Kiedy niska jakość nie szkodzi

Obniżanie jakości wyposażenia następuje wraz z przechodzeniem od wyższych kategorii do niższych. To oczywiste, że hotel 3* będzie używał gorszego wyposażenia niż hotel 5*, a hotele w standardzie turystycznym nie będą stawiały na wysoką jakość, ale na maksymalną funkcjonalność. Zresztą inne działanie byłoby ekonomicznie nieuzasadnione. Należy hotel urządzać tak, aby ani jeden element wyposażenia nie sprawiał wrażenia standardu niższego, niż ten, który wynika z kategoryzacji obiektu.

Kiedy szkodzi wysoka jakość

Okazuje się, że jest pewien katalog sytuacji, w których wcale nie opłaca się inwestować w idealne wyposażenie. Jest to poniekąd odwrócenie sytuacji z poprzedniego punktu. Jeśli bowiem całe wyposażenie będzie oceniane na 4 w skali szkolnej, to umieszczenie w hotelu pewnych elementów wyposażenia ocenianych w tej skali na 6 spowoduje, że goście hotelowi będą mieli niezaspokojone oczekiwania: spodziewali się będą lepszego wyposażenia, niż to, w które hotel jest w większości wyposażony. Nawet jeśli całość będzie urządzona dobrze, to opinia o hotelu będzie coraz gorsza.

Miejsca, w których jakość musi być najwyższa

Nie wszystkie miejsca w hotelu rządzą się tymi samymi prawami. I tak – lobby powinno być urządzone o poziom lepiej niż pokoje – to centrum wizerunkowe, podstawowy element hotelu, który świadczy o jego dbałości o dobro klienta, czyli gościa. Drugie miejsce to zaplecze gastronomiczne. Tutaj kupuje się wyposażenie, które odpowiada zapotrzebowaniu, ale zawsze najwyższej jakości – jakiekolwiek naprawy są kosztowne, a o przestojach w pracy kuchni nawet szkoda mówić.

Wyznaczniki jakości

W przypadku różnych pomieszczeń i różnych elementów wyposażenia, co innego należy rozumieć pod pojęciem jakości: trwałość tapicerki, wytrzymałość łóżek, odporność na ścieranie w przypadku posadzek – musisz najpierw dobrze zrozumieć co i po co znajduje się w hotelu. Wyposażenie może bowiem skompletować każdy na podstawie podręczników i internetu, ale żeby znaleźć dobre wyposażenie, trzeba już wiedzy na temat funkcjonowania obiektów danego typu.


inwestycje hotelowe tylko z portalem zwiadowca.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Trwałość czy cena – wyposażenie hotelu #3

Trwałość czy cena – wyposażenie hotelu #3


Autor: Robert Wąsik


W poprzedniej części cyklu skupiłem się na cenie wyposażenia hotelu. Teraz trzeba zająć się trwałością, bo przecież od trwałości właśnie zależał będzie długofalowy koszt eksploatacji hotelu i to, ile czasu minie, zanim trzeba będzie wyposażenie zmienić lub zmodernizować.


Jakość jest względna

Pojęcie jakości w odniesieniu do mebli hotelowych i wyposażenia w ogólności, jest dość płynne. To, jakie wyposażenie zostanie uznane za dobre, a co za kiepskie, zależy od standardu hotelu oraz jego strategii o sposobu budowania oferty. W tańszych hotelach za niepotrzebne zostaną uznane skórzane fotele, które w klasie popularnej będą bardzo pożądane, a w luksusowej – no właśnie, tu jest pierwszy problem, bo zaczynamy się uważniej przyglądać jakości skóry, wielkości foteli, stosunkowi jakości do ceny. Takie same zasady będą obowiązywały przy każdym innym elemencie wyposażenia: łóżkach, szafach, mini-barkach. Wszystko będzie tu względne, dlatego nie ma czegoś takiego, jak „najlepsze wyposażenie hotelu”.

Trwałość nie zawsze jest najważniejsza

Jest jeden szczególny przypadek, gdzie co prawda całe wyposażenie musi być najwyższej jakości, ale trwałość i tak nie zostanie sprawdzona w praktyce. Chodzi o lobby w luksusowych hotelach. Często bowiem już na etapie projektowania planuje się zmianę wystroju co dwa-trzy lata, a cą nawet takie hotele, gdzie zmian takich dokonuje się każdego roku. Oczywiście luksus jest nadal ze wszech miar pożądany, więc te meble będą trwałe, ale i tak prawdopodobnie się o tym nie przekonasz w praktyce.

Jakość powinna być równa

Hotele – jeśli nie liczyć tych, w których wydziela się strefy specjalne VIP – powinny charakteryzować się jednolitym standardem. Istnieją oczywiście obiekty o kategoriach łamanych (***/**** itp.), ale to raczej wynik dalszych modernizacji, a nie stan wyjściowy. Niedopuszczalna jest sytuacja, w której jakaś część hotelu jest urządzona z barokowym przepychem, a inna ze spartańską prostotą i chodzi nie tylko o estetykę rozwiązań, ale także jakość użytego wyposażenia. Żaden klient nie powinien czuć się zawiedziony, kiedy wejdzie do swojego pokoju, dlatego w hotelach o standardzie turystycznym nie urządza się wytwornego lobby (abstrahując od względów finansowych), a w hotelach luksusowych po prostu nie wolno z niego zrezygnować.


Znajdź dobre wyposażenie hotelu - zapytaj na zwiadowca.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Trwałość czy cena – wyposażenie hotelu #2

Trwałość czy cena – wyposażenie hotelu #2


Autor: Robert Wąsik


Cena jest zawsze ważnym czynnikiem ograniczającym kupujących i wyposażenie hotelu nie jest tu żadnym wyjątkiem. Tak długo, jak obniżanie ceny nie prowadzi do obniżenia jakości, wszystko jest w porządku. Jak więc patrzeć na ceny wyposażenia hotelowego?


Cena nie jest warunkiem koniecznym

Pamiętać trzeba, że ograniczenia budżetowe są ważne, ale nigdy nie powinny być najważniejsze. Zawsze trzeba kupować wyposażenie najlepsze, na jakie tylko są pieniądze. Ustalenie zbyt napiętego budżetu może doprowadzić do jednego z kilku scenariuszy: po pierwsze może być tak, że część wyposażenia będzie bardzo dobra, a druga część przeciętna, ponieważ skończą się fundusze. To kiepski koniec, ponieważ takie różnice są widoczne gołym okiem i generują tylko więcej kosztów na późniejszym etapie. Drugi możliwy scenariusz to równe obniżenie jakości wszystkich elementów wyposażenia. Nie ma problemu niespójnego poziomu, ale dla hotelu zakup na przykład gorszego łóżka to strzał w stopę.

Cena idzie w parze z jakością

Stara maksyma głosi, że jeśli coś jest dobre, to na pewno nie będzie tanie. Wyposażenie hotelu potwierdza tę starą prawdę – na nieszczęście gestorów obiektów noclegowych. Jeśli wyposażenie ma być dobre, to po prostu będzie dużo kosztowało. Wybór innego producenta albo dystrybutora może obniżyć koszty wyposażenia hotelu o kilka procent, ale nie oszukujmy się – nie są to duże kwoty w porównaniu z tymi, które i tak trzeba będzie wydać. Nie oznacza to oczywiście, że nie należy szukać takich oszczędności – jest to jednak etap ostatni: dystrybutora wybiera się dopiero wtedy, kiedy wiadomo co i w jakiej ilości będzie potrzebne.

Zakup to nie wszystko

W większości przypadków kupuje się już gotowe wyposażenie, na przykład kompletne meble, i takie, jak zostaną dostarczone, ustawia się w pokoju. Czasem jednak pokoje hotelowe są na tyle nietypowe, że standardowe projekty nie będą satysfakcjonujące. Każdy indywidualny projekt mebli, zmiana materiału obiciowego na inny, dołożenie lub modyfikacja pewnych tylko elementów to również generatory dodatkowych, nieraz bardzo znacznych kosztów. Należy o tym pamiętać i koszty takie uwzględnić na wczesnym etapie projektowania.


Najlepsze inwestycje hotelowe tylko z serwisem zwiadowca.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Trwałość czy cena – wyposażenie hotelu #1

Trwałość czy cena – wyposażenie hotelu #1


Autor: Robert Wąsik


Osoba odpowiedzialna za skompletowanie wyposażenia hotelu ma na głowie spory problem. Z jednej strony narzucane są bowiem ograniczenia budżetowe, ale z drugiej strony, są też pewne wymogi, którym wyposażenie musi sprostać. Znalezienie złotego środka nie jest łatwe.


Wyposażenie hoteli kompletuje się poprzez analizę potrzeb potencjalnych klientów. W przypadku modernizacji obiektu jest nieco łatwiej, ponieważ już wiadomo, kto w rzeczywistości hotel odwiedza, ale kiedy urządza się nowy obiekt, trzeba polegać na przewidywaniach. Ilość gości, która odwiedzi hotel, może być inna niż ta, na którą obiekt został zaprojektowany, a meble i inne wyposażenie muszą być na tyle trwałe, żeby przynajmniej przez kilka lat nie było widać śladów zużycia.

Problem z pokojami


W pokoju hotelowym umieszcza się zwykle bardzo podobny, pod kątem złożoności, zestaw mebli. Podstawowym pytaniem będzie więc nie „co”, ale „jak” - jak wszystkie te meble umieścić w stosunkowo niedużej przestrzeni, której układ będzie dodatkowo ograniczony przez otwory okienne i drzwiowe, a także wymuszony funkcjonalnością pewnych rozwiązań. Teoretycznie, im większy pokój, tym łatwiej powinno się dać go umeblować, ale to tylko teoria: w dobrych hotelach trzeba ustawić meble wysokiej jakości. Wyspać się co prawda można na dowolnym łóżku, ale żeby zbudować prestiż hotelu i zasłużyć na idealną opinię wśród klientów – to nie wystarczy, potrzeba łóżka, które nie tylko jest wygodne, ale jeszcze musi dobrze wyglądać.

Korytarz też nie bez przeszkód

Wyposażenie w korytarzu? Przecież to tylko jakaś wykładzina. Otóż właśnie nie. Hotele o wyższym standardzie również na korytarzach dbają o samopoczucie gościa, a robi się to, ustawiając rośliny, umieszczając na ścianach reprodukcje obrazów, a bez względu na klasę hotelu, trzeba postarać się o dobre oświetlenie. Nie chodzi tylko o to, żeby było wszystko widać – oświetlenie musi być w miarę możliwości energooszczędne, dobrze oświetlać drogę, ale nie rażąc w oczy, a dobrze by było, gdyby temperatura światła również nie była przypadkowa.

Lobby – droga przez mękę

Wyposażenie lobby to już najwyższy stopień wtajemniczenia. Sprzęty różnych typów, różnej klasy, różnej wielkości, a wszystko powinno być jakości wyższej, niż najwyższa, ponieważ w nowoczesnym hotelu wyższej kategorii lobby jest miejscem reprezentacyjnym, często areną spotkań biznesowych, a zawsze dziennego wypoczynku wszystkich gości. Jest to miejsce widoczne „od drzwi”, dlatego tutaj nie można sobie pozwolić na żadne kompromisy.


Zwiadowca pomaga znaleźć najlepsze wyposażenie hoteli

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.