piątek, 8 czerwca 2018

Aromaterapia w hotelu

Aromaterapia w hotelu


Autor: Robert Wąsik


Nie wszyscy wiedzą, że zabiegi aromaterapeutyczne stosowane mogą być nie tylko w salonach masażu, ale także w niektórych hotelach. Dzięki aromaterapii odprężasz nie tylko swoje ciało, ale również duszę. Stajesz się zrelaksowany i pełny energii.


Niestety nie wszystkie hotele dysponują odpowiednim sprzętem, dzięki któremu specjalne olejki eteryczne mogą być wprowadzone do organizmu.


Aromaterapia wywodzi się z medycyny naturalnej, znanej od setek lat. Stosowana była już w starożytnym Egipcie do pielęgnacji ciała, ale również do konserwacji zmarłych. W technice tej wykorzystuje się wyjątkową moc olejków eterycznych uzyskanych drogą ekstrakcji odpowiednich części roślin. Substancje aktywne zawarte w olejkach dostają się do ciała pacjenta poprzez skórę lub drogi oddechowe. Można zastosować różne techniki w zależności od wyposażenia hotelu. Do najczęstszych należą: inhalacje, masaże relaksacyjne i kąpiele.


Inhalacje można wykonywać podczas zwyczajnego masażu odprężającego pacjenta. Wystarczy do specjalnych kominków aromaterapeutycznych dodać odpowiedni olejek rozcieńczony z wodą. Ciepło świeczki podgrzewa wodę, a przyjemny zapach uwalnia się dzięki temu do wdychanego powietrza. Można również do oliwki do masażu dodać kilka kropli olejku i poprzez dotyk połączony z technikami relaksacyjnymi wpłynąć pozytywnie na organizm. Dobrym pomysłem jest połączenie sauny z aromatyzowaniem powietrza. Zauważono właśnie, że lepszy efekt przynosi rozpylanie ekstraktów roślinnych w wyższej temperaturze. Ciepło generowane przez saunę pomaga w uspokojeniu organizmu, a dołączenie odpowiednich kompozycji zapachowych w zależności od stanu emocjonalnego klienta wzmaga ten proces. Dodatkowo taki zabieg korzystnie wpływa na płuca i układ oddechowy, dlatego też coraz częściej w wielu zespołach spa i wellness można spotkać tę metodę.


Ekstrakty roślinne rozcieńcza się najczęściej z wodą w odpowiednich proporcjach. Tak przygotowana mieszankę umieszcza się w pojemniku nad źródłem ciepła. Innym sposobem jest polewanie kamieni znajdujących się w górnej części pieca w saunie fińskiej. W czasie polewania gorących kamieni powstaje para, która we właściwy sposób utrzymuje mikroklimat w pomieszczeniu. Najczęściej w saunie używa się olejków: eukaliptusowy, geraniowy, lawendowy, różany, melisowy i sosnowy. Melisa, lawenda i geranium uspokajają organizm, a eukaliptus i sosna udrażniają drogi oddechowe. Obecnie można kupić gotowe mieszanki zapachowe do sauny.


Innym sposobem na ukojenie organizmu są kąpiele aromaterapeutyczne. Do ciepłej, ale nie za gorącej wody dodaje się kilka kropli olejku zapachowego. Następnie klient wchodzi do wody i samodzielnie delikatnie masuje swoje ciało, wprowadzając się w stan głębokiego odprężenia. Nie należy podczas kąpieli używać środków myjących. Nie można także łączyć więcej niż pięciu olejków, ponieważ wpłynęłoby to negatywnie na ludzki organizm. Po takim zabiegu nie należy myć ciała, gdyż substancje lecznicze zawarte w olejkach działają jeszcze przez kilka godzin.


Sauny i inne wyposażenie hotelowych pionów rekreacyjnych znajdziesz przez serwis Zwiadowca.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Jak skutecznie szukać miejsca noclegowego w hostelu?

Jak skutecznie szukać miejsca noclegowego w hostelu?


Autor: Jan Kot


Zagwarantowanie sobie idealnego miejsca noclegowego nie wydaje się zadaniem skomplikowanym. Coraz częściej możemy jednak przekonać się o tym, że nadmiar otwierających się przed nami możliwości może być wcale nie mniej kłopotliwy niż ich niedobór.


Ich przegląd może więc odpowiedzieć nam na pytanie o to, jakie kroki powinniśmy podejmować licząc na atrakcyjny hostel.

Najbardziej klasyczną metodą ciągle jeszcze jest poszukiwanie wolnych miejsc w hotelu lub hostelu tuż po dotarciu na miejsce, w którym musimy przenocować. Jest to rozwiązanie dość wygodne, zwalnia nas bowiem z obowiązku rezerwowania pokoju i sprawia, że nie musimy prowadzić trwających wiele dni poszukiwań.

Niestety, nie mówimy o rozwiązaniu wolnym od wad. Poza sezonem znalezienie atrakcyjnego hostelu nie jest szczególnie skomplikowanym zadaniem, gdy jednak sezon trwa w najlepsze, mamy do czynienia z niemałym problemem. Często jest to więc metoda, która naraża nas na utratę nerwów, nie zawsze też szukanie miejsca noclegowego na ostatnią chwilę gwarantuje nam, że jego atrakcyjność cenowa będzie spełniała nasze oczekiwania. Niedogodności związane z działaniem na ostatnią chwilę sprawiają, że coraz więcej osób zaczyna zastanawiać się nad zaletami rezerwacji miejsc noclegowych za pośrednictwem Internetu.

Dzięki możliwościom stwarzanym przez wirtualną sieć możemy porównywać ze sobą oferty wielu hosteli, ponieważ zaś zdecydowana większość z nich stara się przedstawić się w jak najlepszym świetle, szybko możemy zapoznać się nie tylko z propozycjami cenowymi, ale również z warunkami, w jakich przyjdzie nam spędzać noc. Okazuje się zresztą, że rezerwacja miejsca noclegowego za pośrednictwem Internetu to również szansa na zapłacenie niższej ceny, Internet często wykorzystywany jest bowiem wówczas, gdy hostel chce zapoznać klientów z promocyjnymi warunkami przygotowanej przez siebie oferty. Owszem, nie wszystkie podmioty tego typu istnieją już w wirtualnej sieci, liczba tych, których właściciele nie zadbali jeszcze o przejrzystą stronę internetową, jest jednak coraz mniejsza.


http://www.hostelamnezja.pl/

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

czwartek, 7 czerwca 2018

Pozycjonowanie hotelu – bardzo trudny proces

Pozycjonowanie hotelu – bardzo trudny proces


Autor: M-S-M


Prawdziwe efekty reklamy mało mają wspólnego z pustymi kliknięciami na stronę www, i o tym przede wszystkim muszą pamiętać osoby odpowiedzialne za reklamę w hotelach, ośrodkach konferencyjnych czy w obiektach oferujących wynajem sal na różne okazje.


Obecnie Google wprowadziło tak dużo zmian w algorytmach, że masowo poupadały firmy pozycjonujące, dlaczego? Ponieważ niemożliwe stało się podpisywanie umów na wygenerowanie wysokiej pozycji na tak zwane top 5 bądź top 10 w wyszukiwarce za określoną kwotę. Google wprowadzając zmiany oczywiście miało w tym swój interes, ale nie o tym będziemy tu pisać.

Czy zatem nie ma obecnie szansy na dobrą reklamę dla hoteli w Internecie?
Nic bardziej mylnego. Obecnie trzeba umiejętnie dokonywać wyboru między serwisami/firmami oferującymi reklamę dla hoteli. Im więcej są w stanie zrobić/ zaoferować w sposób dynamiczny względem hotelu czy obiektu wypoczynkowego, tym lepiej. Sama prezentacja w popularnych katalogach to już za mało, bo do tego trzeba dołożyć jeszcze działania reklamowe w serwisach społecznościowych i w serwisach prasowych. Nie wszystkie firmy mają takie możliwości, bo nie wszystkie wypracowały od początku swojej działalności konkretne rozwiązania reklamowe dla hoteli.

Kompleksowe i długofalowe rozwiązania zapewnią coś lepszego od pustych kliknięć na stronę www obiektu, a mianowicie realne zapytania o usługi bądź rezerwacje, a tego najbardziej chcą obiekty hotelowe i centra konferencyjne.

Czy to znaczy, że całą pracę w kierunku skutecznej reklamy można scedować na firmę bądź serwis?
Niestety nie. Część pracy muszą wykonać pracownicy hotelu, przynajmniej w zakresie przygotowania i przekazania wszelkich ofert specjalnych na cały rok działalności obiektu. Do tego wyznaczony pracownik hotelu powinien nadzorować ilość spływających zapytań z danego serwisu, a także na bieżąco informować o wszelkich szczegółach z życia obiektu, co oczywiście będzie podstawą do tworzenia materiałów prasowych i ciekawych artykułów dla ogólnej wiadomości potencjalnych klientów.

W dzisiejszych czasach wiele katalogów konferencyjnych musiało wprowadzić nowe rozwiązania reklamowe dla hotelarzy, aby rzecz jasna zatrzymać u siebie klientów.

Tajemnicą pozostaje to, co każdy katalog ma do zaoferowania potencjalnym klientom, jednak muszą to być sprawdzone metody, skoro hotelarze decydują się na takie kompleksowe usługi i zostają w strukturach danego serwisu.


http://www.e-konferencje.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Standardy hoteli #5: podsumowanie informacji

Standardy hoteli #5: podsumowanie informacji


Autor: Robert Wąsik


W Polsce przydział hotelu do konkretnej kategorii następuje w drodze decyzji administracyjnej Marszałka Województwa, natomiast poprawność realizacji poszczególnych kryteriów określonych we właściwych przepisach weryfikuje specjalna komisja złożona między innymi z przedstawicieli straży pożarnej i sanepidu.


Hotele dzieli się zwyczajowo na pięć klas oznaczanych rosnącą ilością gwiazdek od jednej do pięciu. Jedna lub dwie gwiazdki to oznaka standardu turystycznego, trzygwiazdkowe hotele to standard średni, a luksusowym hotelom przyznaje się cztery lub pięć gwiazdek. Standard wynika przede wszystkim z architektury i dostępności pewnych określonych produktów i usług poza pionem noclegowym w ofercie. Standard nie jest przypisany do hotelu raz na zawsze. Po modernizacji i wzbogaceniu oferty całość lub część hotelu może otrzymać prawo do używania wyższego oznaczenia standaryzacji.

Klasyfikacja hoteli znajduje oczywiście odzwierciedlenie w cennikach, jednak hotele często oferują pakiety promocyjne lub specjalne zniżki dla stałych klientów. Programy rabatowe są dość powszechne, jednak w żadnym wypadku nie niwelują różnic cenowych pomiędzy kolejnymi segmentami.

Hotele jedno- i dwugwiazdkowe mają przede wszystkim zapewniać komfortowe warunki noclegowe, natomiast dostępność innych usług jest ograniczona i nawet pion gastronomiczny zwykle ogranicza się do podania śniadania. Klasa średnia to standard wyższy, jednak niezapewniający luksusów. Pion gastronomiczny jest bardziej rozbudowany, a każdy pokój dysponuje własnym węzłem sanitarnym. W hotelach luksusowych łazienki są często wyposażone w wanny z hydromasażem albo kabinę prysznicową z hydromasażem, a oferta dodatkowa jest bardzo bogata. Hotele, aby przyciągnąć klientów, mogą oferować dostęp do sal konferencyjnych lub bankietowych.

Zwykle w hotelach trzygwiazdkowych urządzane są sale wielofunkcyjne. Ich dostępność dla użytkowników niebędących gośćmi hotelowymi może być ograniczona, jednak zwykle się takiego ograniczenia nie stosuje. Oferta usług dodatkowych jest w dużym stopniu uzależniona od polityki i linii marketingowej danego hotelu.


Chcesz podnieść stadard hotelu? Inwestycje hotelowe

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Standardy hoteli #4: jak podnieść standard?

Standardy hoteli #4: jak podnieść standard?


Autor: Robert Wąsik


Standard hotelu w dużej mierze wynika z jego układu architektonicznego, którego nie da się w łatwy sposób zmienić, jednak zawsze jest coś, co właściciele hoteli mogą zrobić, aby doczekać się standardu wyższego o gwiazdkę lub dwie przynajmniej w jakiejś części hotelu.


Choć rzadko stosuje się takie oznaczenie, niektóre hotele decydują się na oznaczenie łamane, kiedy część hotelu ma standard średni, a część luksusowy. Jest to jednak bardziej zabieg marketingowy lub promocyjny, a nie wymóg. Taka sytuacja często ma miejsce wtedy, kiedy z hotelu standardowego właściciel decyduje się uczynić luksusowy (zwykle właśnie z takim przejściem mamy do czynienia).

Poza oczywistymi wymogami prawnymi, które dotyczą między innymi przestrzeni i dostępności węzłów sanitarnych, istnieje też szereg zmian, które można wprowadzić w ofercie, aby podnieść standard. Bardzo modne jest ostatnio rozbudowywanie oferty o usługi odnowy biologicznej: masaż, sauna czy łaźnia parowa zdecydowanie podnoszą standard hotelu. Choć oczywiście wprowadzenie takich usług wiąże się z pewnymi kosztami inwestycji, to w wielu przypadkach jest to zupełnie opłacalne.

Rozbudować można także pion gastronomiczny, wprowadzając na przykład ofertę całodobową i rezygnując z podziału doby na okresy, w których podawany jest tylko jeden typ posiłku. Alternatywnie można stworzyć w hotelu bar sałatkowy albo lounge bar lub kawiarnię. Z większych inwestycji zdecydowanie warto wspomnieć o budowie kortów tenisowych lub basenów, które na standard wpływają w sposób niezwykle zdecydowany, a które to obiekty występują praktycznie wyłącznie przy najlepszych hotelach, a i to nie wszystkich.

Możliwość rozbudowy często jest uzależniona od kierunku rozwoju: można na przykład wybudować doskonała salę konferencyjną, ale przecież nie każda lokalizacja będzie temu sprzyjała. Każda inwestycja musi być przemyślana, bo wyższy standard to również wyższe koszty utrzymania, więc rozbudowana oferta musi być na tyle atrakcyjna, aby przyciągnęła nowych klientów. Nie można natomiast podnieść standardu samą tylko wymianą mebli albo modernizacją oświetlenia hotelu, choć oczywiście jedno i drugie również jest ważne z punktu widzenia gościa.


Inwestycje hotelowe? Tutaj znajdziesz praktyczne informacje

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.