czwartek, 26 czerwca 2014

Imprezy firmowe

Imprezy firmowe


Autor: Mr.X


Pracodawcy borykają się z problemem lojalności swoich pracowników - specjaliści często "skaczą" po firmach uzyskując coraz lepsze warunki płacowe. Jak ich zatrzymać? Sposobem na to są imprezy firmowe - pracownicy którzy stworzą zgraną paczkę przyjaciół, a dobrze poprowadzona firmowa impreza firmowa na pewno w tym pomoże.


Pozapłacowy system wynagrodzeń coraz częściej jest tematem rozmów właścicieli firm - dzięki przemianom na rynku pracy, pracownicy coraz częściej zmieniają pracodawców, co generalnie nie wpływa dobrze na kondycję przedsiębiorstw. Oczywiście najlepszym motywatorem i elementem przywiązującym pracownika są pieniądze, ale nie okłamujmy się - takie rozwiązanie powoduje też największe obciążenie dla firmy.
Dlatego właśnie tak często rozważane są możliwości pozapłacowego systemu wynagradzania, z racji że często jest on tańszy, a dobrze przygotowany pomaga w poprawieniu stopnia lojalności pracownika wobec firmy.

Imprezy firmowe - jako jeden z możliwych do zastosowania elementów w systemie wynagrodzeń - doskonale sprawdzają się gdy chcemy zmotywować i zintegrować grupę pracowników.
Niezależnie od pola działalności firmy i stanowisk samych pracowników wspólny wyjazd - o ile dobrze go przygotujecie - na pewno wpłynie pozytywnie na Wasze relacje i zacieśnienie więzów przyjaźni.
Taką firmową imprezę - w zależności od dostępnego budżetu i oczekiwań może przyjąć formę jednodniowego wspólnego wypadu na grilla, albo kilkudniowej wycieczki zagranicznej z programem szkoleń i np. uczestnictwem w wydarzeniu sportowym (np. meczu piłkarskim) - wtedy mówić będziemy o sportowym incentive. W zasadzie zależnie od pory roku i oczekiwanego efektu można organizować oba typy imprez - za każdym razem przyniosą one pozytywny odzew.
Ważne jednak, by nie było nudno i powtarzalnie. Nie ma bowiem nic gorszego niż firmowy wypad, na który "trzeba iść", ale nikomu się nie chce. Nie wszystko da się załatwić odpowiednią ilością alkoholu! Potrzebny jest też program z przyjętymi założeniami i konkretnym planem je realizującym. Wtedy wszyscy poczujecie, że Wasze spotkanie poza dobrą zabawą ma też dodatkowe cele, przez co wzrośnie zaangażowanie grupy w jego realizację.

Jeśli jesteś np. prezesem firmy budowlanej, być może samodzielne przygotowanie i poprowadzenie imprezy dla swoich pracowników nie będzie zadaniem prostym. Jeśli więc nie czujesz się na siłach do realizacji takich działań - zdaj się na specjalistów. Tematem incentive, czyli organizacją imprez firmowych zajmuje się w Polsce wiele wyspecjalizowanych firm. Wystarczy zgłosić zapytanie do kilku wybranych z okolicy i zapoznać się z ich ofertą - na pewno znajdzie się odpowiednia do oczekiwań i możliwości budżetu!


SuperEvents - organizacja imprez, imprezy firmowe Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Przegląd serwisów internetowych oferujących wycieczki

Przegląd serwisów internetowych oferujących wycieczki


Autor: Marcela


W okresie tegorocznych wakacji można było zaobserwować ogromny wysyp stron i serwisów oferujących zakup wczasów online. Starzy gracze zaoferowali nowe wersje swoich serwisów, pojawiły się nowe projekty. Nową i ciekawą propozycją na tym rynku stał się stworzony przez samych podróżników portal turystyczny TravelHoliday.pl


Przeglądając rynek internetowych biur podróży można dostrzec, jak zachowują się serwisy działające od kilku lat. Niektóre serwisy zmieniły całkowicie wygląd i funkcjonalności, kilka serwisów poza dodaniem kilku nowych funkcji nie zaoferowało nic nadzwyczajnego. Można znaleźć w sieci także serwisy, które od kilku dobrych lat wyglądają i oferują to samo.

Kilka znanych serwisów internetowych stworzyło swoje wersje "turystyczne" i poza działalnością np. aukcyjną albo hostingową rozpoczęły sprzedaż wycieczek turystycznych. Są to kolejne sklepy z wycieczkami uruchomione przez firmy działające w innych branżach. Czy przyjemnie kupuje się wycieczki w oddziale firmy informatycznej albo na nowej stronie portalu aukcyjnego - trudno odpowiedzieć na to pytanie. Przypomina to trochę kupowanie parówek w sklepie z komputerami.

Po pojawiających się analizach sprzedaży i informacjach o zyskach biur internetowych pojawiło się wiele nowych stron turystycznych. Powielają one zasady działania i prezentację treści swoich starszych braci, natomiast nie wnoszą nic nowego w celu lepszej prezentacji treści.

Przyglądając się działalności serwisów, najtrafniej można ocenić ich działanie z punktu widzenia klienta szukającego wczasów online. Dla osoby szukającej oferty atrakcyjna jest duża ilość możliwości i szeroki wybór ofert. Szczególnie atrakcyjne jest to dla osób polujących na oferty last minute, które w szczycie sezonu są trudne do ustrzelenia. W tym przypadku wygrywają biura prezentujące oferty z możliwością sprawdzenia dostępności danej oferty online. Jako jeden z nielicznych taką formę prezentacji ofert proponuje serwis TravelHoliday.pl. Po wyszukaniu konkretnej oferty w tym przypadku klient ma pewność, że zarezerwowanej wycieczki nie straci "sprzed nosa".

Po wybraniu wymarzonej oferty przychodzi czas na kontakt z biurem obłsugi klienta. Po wysłaniu zapytania, czas oczekiwania na kontakt ze strony biur internetowych jest różny. Od kontaktu telefonicznego po kilku minutach, poprzez kilkugodzinne niecierpliwe oczekiwanie na kontakt, aż po kompletny brak zainteresowania ze strony biura. W przypadku możliwości sprawdzenia ofert online na stronie biura TravelHoliday.pl, odpowiedź ze strony konsultantów biura o dostępności miejsc staje się zbędna. Kontakt następuje tylko w celu potwierdzenia prawidłowych danych, a także rozmowy na temat wybranej oferty.

Poza największymi biurami internetowymi, które posiadają oferty największych touroperatów, wiele sklepów z wycieczkami ogranicza się do najpopularniejszych biur podróży. Dla potencjalnego klienta zawęża to możliwości wybrania oferty dla siebie. Na stronie portalu TravelHoliday.pl znajdziemy propozycje wielu ciekawych i sprawdzonych biur podróży. Strona ta powstała jako zapotrzebowanie polskiego rynku na serwis prowadzony przez pasjonatów podróżników i specjalistów z dziedziny turystyki.

Serwis TravelHoliday.pl planuje ciągły rozwój i poszerzanie swoich możliwości. Już dzisiaj można w nim zakupić wycieczkę, a także bilety lotnicze, hotele w Polsce i na świecie.


Dział PR portalu turystycznego TravelHoliday.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Wcześniejsza rezerwacja noclegów Gdańsk

Wcześniejsza rezerwacja noclegów Gdańsk


Autor: Agnieszka Bartoszewska


Kilka słów na temat tego, dlaczego hotele Gdańsk należy rezerwować z większym wyprzedzeniem.


Wybierając się na wakacje w danym mieście w Polsce należy wziąć pod uwagę kilka ważnych rzeczy. Jedną z podstawowych jest oczywiście rezerwacja noclegów na okres pobytu w danym miejscu. Weźmy np. Gdańsk, który jest bardzo popularnym miastem, w którym praktycznie przez cały rok można spotkać mnóstwo turystów z różnych stron świata. W tym mieście hotele Gdańsk to bardzo szeroka oferta różnych obiektów o różnym standardzie, a także o różnych cenach. Każdy z tych obiektów cieszy się popularnością i zainteresowaniem turystów w ciągu całego roku. Jeśli więc chcemy wyjechać na wakacje na kilka dni do Gdańska musimy znacznie wcześniej dokonać rezerwacji miejsc noclegowych. Niestety często zapominamy o tym i zostawiamy sobie na ostatnią chwilę dokonanie rezerwacji, a potem okazuje się, że niestety nie ma już miejsc w danym obiekcie i trzeba szukać innego. W dzisiejszych czasach praktycznie każdy hotel Gdańsk posiada system rezerwacji online a więc można w dowolnej chwili (z odpowiednim wyprzedzeniem) dokonać rezerwacji drogą elektroniczną i potem nie martwić się o to, że nie znajdzie się miejsca na spanie w Gdańsku. Wiele osób o tym zapomina i potem nie może znaleźć wolnego pokoju, a co za tym idzie - nie może spędzić wymarzonych wakacji w danym mieście. Atrakcje Gdańska to powód, dla którego mnóstwo osób korzysta z wcześniejszych rezerwacji, by mieć pewność, że uda im się spędzić czas w tym pięknym mieście. Wcześniejsza rezerwacja jest więc podstawą udanego wyjazdu i tego, by urlop czy wczasy doszły do skutku.
Hotele Gdańsk Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

niedziela, 1 czerwca 2014

Podstawowe wiadomości o dawaniu napiwków w czasie podróży po świecie.

Podstawowe wiadomości o dawaniu napiwków w czasie podróży po świecie.


Autor: Waldemar Delekta


Kelner, przewodnik, taksówkarz, kiedy podróżujesz, każdy z nich spodziewa się napiwku bez względu na to czy wycieczka była wspaniała albo kompletnie nie udana. Gorsze jest że turyści nawet sami stwarzają te oczekiwania w miejscach w których nie znano napiwków do tej pory.


Prosto z lotniska w Chicago, polski emigrant Andrzej C chcąc pokazać że nie jest jeszcze taki biedny, otwarł swój portfel i wręczył dumnie taksówkarzowi 10 $. Dla osoby nowo przybyłej do Ameryki wszystkie banknoty wyglądały podobnie. Taksówkarz grzecznie podziękował za tak szczodrą zapłatę i oddalił się w pośpiechu. Dopiero później Andrzej C odkrył że przez pomyłkę dał taksówkarzowi banknot 100 dolarowy. Inny polski emigrant, wydał wszystkie swoje oszczędności na wyjazd do Londynu. Na miejscu wziął taksówkę i musiał płacić astronomiczną jak dla niego sumę za krótką przejażdżkę. Przy wręczaniu pieniędzy, zamiast słowa dziękuję od taksówkarza usłyszał: "You can tip, you know". Kilka miesięcy później, żyjąc na najtańszym jedzeniu postanowił zrobić sobie prawdziwą ucztę i udał się na obiad do restauracji. Jego rachunek wynosił trochę ponad 60 funtów, wręczył więc dumnie kelnerowi dwa banknoty 50 funtowe. Kelner zapytał bezczelnie czy musi przynieść resztę.
Czytając te przypadki, nasuwa się pytanie komu należy się napiwek i jak wysoki? Sprawa wydaje się jeszcze trudniejsza jeśli nie jesteśmy zapoznani z lokalnymi zwyczajami i kulturą, kosztami walutą. W czasie wycieczek do RPA i Kapsztadu organizowanych przez nas zauważamy że turyści nie rozumieją w pełni tego systemu i wstydzą się pytać.
Generalnie zasady dawania napiwków są różne w zależności od zwyczajów. Przykładowo, jeśli w Japonii ktoś zostawi drobne na stole, możliwe że kelner pobiegnie za tobą i zwróci te pieniądze. W Nowym Jorku, jeśli dasz kelnerowi mniej niż 15% ceny posiłku, możesz być wyproszony z restauracji. Możemy przyjąć że czym więcej zachodnich turystów odwiedza dane miejsce, tym bardziej prawdopodobne jest że obowiązkiem klienta jest płacenie napiwków.
W niektórych krajach kelnerzy pracują za darmo. Ich dochód pochodzi tylko i wyłącznie z napiwków. W takim przypadku jesteśmy prawnie zobowiązani do płacenia napiwków. Jeśli tego nie zrobimy, możemy mieć kłopoty. Pisarka Judith Martin, w książce "Miss Manners' Guide to Excruciatingly Correct Behavior, Freshly Updated", napisała że napiwki to głupi system dający dużo mocy klientom, którzy nie są zawsze sprawiedliwi. W dalszej części swojej książki zmieniła ona swoją opinię i dodała że było by to w stylu Skrooge, albo bardzo arogancko, jeśli zaprzeczymy pracownikom spodziewanego wynagrodzenia, tylko z powodu że nie lubimy dawać napiwków z takiego czy innego powodu. Jedno jest w tym wszystkim pewne. Datki pieniężne poprawiają jakość usług, chociaż z drugiej strony turyści odwiedzający kraje gdzie napiwki nie są w modzie nie zauważają pogorszenia usług. Judith Martin wierzy też że w krajach gdzie ten zwyczaj nie był do tej pory praktykowany, my turyści szybko zmieniamy oczekiwania w biednej społeczności i lokalni ludzie szybko uczą się tego doceniać. Jako przykład mogę przytoczyć tutaj Chiny, gdzie jeszcze kilka lat temu dawanie napiwków było praktycznie nie znane. Dzisiaj każdy spodziewa się tam nagrody od turystów z krajów zachodnich. Na turystycznym forum dyskusyjnym pewien podróżnik z Bostonu, który odwiedził Indonezję napisał że powinniśmy brać pod uwagę koszty życia oraz ile zarabiają tutaj przeciętni ludzie. Powiedział też że przewodnicy w Indonezji, tylko dlatego że mówią po angielsku i mają styczność z turystami zarabiają więcej niż lokalni lekarze.
Powinno też się brać pod uwagę jaki procent dochodu danej osoby pochodzi z napiwków. Właściciel pewnej firmy turystycznej w RPA, której nazwy nie chcę tutaj przytaczać przyznał mi kiedyś że ponad 60% dochodu jego pracowników pochodzi z datków. Dlatego spodziewa się że turyści będą szczodrzy i suto wynagrodzą starania personelu. Wiele biznesów w RPA w napiwkach znalazło sposób na obniżenie kosztów własnych. Wykorzystują oni bardzo napiętą sytuację na rynku pracy i po prostu płacą głodową pensję swoim pracownikom. Kilka tygodni temu słuchałem ankiety przeprowadzonej przez lokalną stację radiową. Zapytano tam słuchaczy ile dają na stacji benzynowej za czynności takie jak wlanie paliwa, umycie przedniej szyby i sprawdzenie oleju. Okazało się że wielu ludzi daje za to R5 albo R10. Jedna ze słuchaczek przyznała że za specjalne usługi, nie powiedziała jakie to usługi płaci nawet po R50. Muszę przyznać że audycja ta była dla mnie ogromnym zaskoczeniem. Do tej pory nawet nie miałem pojęcia że pracownicy stacji benzynowych spodziewają się ode mnie datków pieniężnych za czynność będącą ich obowiązkiem. czyli wlanie paliwa. Po przeanalizowaniu tego zagadnienia stałem się jeszcze bardziej zdezorientowany. Powszechnie wiadomo że pracownik stacji benzynowej w RPA zarabia ok R1200 (ok. 350 PLN) na miesiąc. Właściciel zarabia tym czasem wysokie sumy, jego dochody rosną ze wzrostem ceny benzyny. Z tego wynika że klienci stają się odpowiedzialni za dochody pracowników stacji benzynowych, tym czasem właściciele bawią się lekko zarobionymi pieniędzmi. Podczas wizyty w RPA proszę pamiętać że obowiązkiem jest płacenie napiwków wysokości 10% ceny posiłku we wszystkich restauracjach. Prawdziwym utrapieniem w Republice Południowej Afryki jest Car Watch, czyli bezrobotni za wszelką cenę usiłujący pilnować samochodu za niską zapłatę. Z naszego doświadczenia wynika że nie są oni wystarczającą ochroną przed złodziejami. Radzimy jednak ich nie ignorować i dać im drobną nagrodę. W innym przypadku mogą oni zarysować wam samochód.


Porady dotyczące napiwków.

1)Staraj się poznać lokalne zwyczaje dotyczące napiwków. Mogą być inne wymagania dla turystów i osób miejscowych.
2)W czasie planowania podróży uwzględnij napiwki w swoim budżecie. Mogą one stanowić dosyć dużą sumę.
3)Sprawdź rachunek. Restauracje i hotele czasami doliczają opłatę za usługi do rachunku. Nie znaczy to że nie jest spodziewana mała dodatkowa opłata.
4)Staraj się zrozumieć wartość lokalnej waluty. Dzięki temu łatwiej będzie obliczyć należną sumę.
5)Zawsze miej przy sobie drobne w walucie z danego kraju. Możesz płacić dolarami prawie w całej Afryce. Nie jest to akceptowane w RPA, gdzie posiadanie zagranicznej waluty jest nielegalne. Zarobione pieniądze mogą być wymienione na czarnym rynku.


Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Zapraszamy w Karkonosze na noclegi w Karkonoszach

Zapraszamy w Karkonosze na noclegi w Karkonoszach


Autor: Grzegorz Malinowski


Karkonosze posiadają doskonale rozwiniętą bazę noclegową. Najpopularniejsze turystycznie miejscowości jak Karpacz czy Szklarska Poręba oferują bardzo szeroki wybór noclegów od drogich, ekskluzywnych hoteli, poprzez pensjonaty, wille, apartamenty aż do kwater prywatnych.


Zapraszamy w Karkonosze na noclegi w Karkonoszach - najwyższe pasmo Sudetów graniczące od zachodu z Górami Izerskimi a od wschodu Górami Kamiennymi. Po stronie polskiej znajduje się 28% Karkonoszy z najwyższym szczytem Śnieżką (1602 m n.p.m.). Karkonosze położone są w Sudetach Zachodnich, stanowiąc ich centralną część. Od północy graniczą z Kotliną Jeleniogórską, od północnego zachodu poprzez Przeł. Kowarską z Rudawami Janowickimi, od wschodu ze Wzgórzami Bramy Lubawskiej, od południowego wschodu poprzez Przełęcz Lubawską z Górami Kruczymi, od południa z Podgórzem Karkonoskim i od zachodu poprzez Przeł. Szklarską z Górami Izerskimi.

Karkonosze to bardzo stare góry owiane wieloma mitami i legendami. Najbardziej znana legenda odnosi się do Ducha Gór - władcy Karkonoszy. Niemcy nazywali go Rübezahlem, Czesi Krkonoszem a w Polsce był to Liczyrzepa. Karkonosze odwiedzane są co roku przez tysiące turystów każdy znajdzie tu odpowiedni nocleg dla siebie, miejsce wypoczynku, cel podróży - jedni znajdują tu ciszę i spokój oraz piękne krajobrazy, inni doskonałe warunki do uprawiania sportów. Najważniejsze kurorty to Karpacz i Szklarska Poręba. Zapraszamy w KARKONOSZE !

Głównymi ośrodkami turystycznymi Karkonoszy są: po polskiej stronie Jelenia Góra, Szklarska Poręba oraz Karpacz. Oprócz krajobrazów Karkonosze znane są z wód leczniczych i uzdrowisk. Po stronie czeskiej: Špindlerův Mlýn, Pec pod Sněžkou, Harrachov, Rokytnice nad Jizerou, Vrchlabí, Trutnov, Svoboda nad Úpou. Najciekawsze miejsca: Śnieżka, Śnieżne Kotły, Kocioł Łomniczki, Wodospad Szklarki, Wodospad Kamieńczyka, Mały Staw, Zamek Chojnik, Kozí hřbety, Sedmídolí, źródło Łaby.

Karkonosze posiadają doskonale rozwiniętą bazę noclegową. Najpopularniejsze turystycznie miejscowości jak Karpacz czy Szklarska Poręba oferują bardzo szeroki wybór noclegów od drogich, ekskluzywnych hoteli, poprzez pensjonaty, wille, apartamenty aż do kwater prywatnych. Nie brakuje też uzdrowisk, hoteli SPA, coś dla siebie znajdą również amatorzy agroturystyki. Krótko mówiąc na pewno każdy znajdzie coś dla siebie. Alternatywą dla noclegów w mieście są schroniska górskie.


Na stronach http://www.noclegi24h.pl znajdziesz najatrakcyjniejsze oferty noclegowe, kwatery prywatne, pensjonaty, oferty agroturystyki oraz propozycjach pobytu dla turysty indywidualnego i grup zorganizowanych.



Ksatalog ofert noclegowych - http://www.noclegi24h.pl Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.