czwartek, 7 czerwca 2018

Pozycjonowanie hotelu – bardzo trudny proces

Pozycjonowanie hotelu – bardzo trudny proces


Autor: M-S-M


Prawdziwe efekty reklamy mało mają wspólnego z pustymi kliknięciami na stronę www, i o tym przede wszystkim muszą pamiętać osoby odpowiedzialne za reklamę w hotelach, ośrodkach konferencyjnych czy w obiektach oferujących wynajem sal na różne okazje.


Obecnie Google wprowadziło tak dużo zmian w algorytmach, że masowo poupadały firmy pozycjonujące, dlaczego? Ponieważ niemożliwe stało się podpisywanie umów na wygenerowanie wysokiej pozycji na tak zwane top 5 bądź top 10 w wyszukiwarce za określoną kwotę. Google wprowadzając zmiany oczywiście miało w tym swój interes, ale nie o tym będziemy tu pisać.

Czy zatem nie ma obecnie szansy na dobrą reklamę dla hoteli w Internecie?
Nic bardziej mylnego. Obecnie trzeba umiejętnie dokonywać wyboru między serwisami/firmami oferującymi reklamę dla hoteli. Im więcej są w stanie zrobić/ zaoferować w sposób dynamiczny względem hotelu czy obiektu wypoczynkowego, tym lepiej. Sama prezentacja w popularnych katalogach to już za mało, bo do tego trzeba dołożyć jeszcze działania reklamowe w serwisach społecznościowych i w serwisach prasowych. Nie wszystkie firmy mają takie możliwości, bo nie wszystkie wypracowały od początku swojej działalności konkretne rozwiązania reklamowe dla hoteli.

Kompleksowe i długofalowe rozwiązania zapewnią coś lepszego od pustych kliknięć na stronę www obiektu, a mianowicie realne zapytania o usługi bądź rezerwacje, a tego najbardziej chcą obiekty hotelowe i centra konferencyjne.

Czy to znaczy, że całą pracę w kierunku skutecznej reklamy można scedować na firmę bądź serwis?
Niestety nie. Część pracy muszą wykonać pracownicy hotelu, przynajmniej w zakresie przygotowania i przekazania wszelkich ofert specjalnych na cały rok działalności obiektu. Do tego wyznaczony pracownik hotelu powinien nadzorować ilość spływających zapytań z danego serwisu, a także na bieżąco informować o wszelkich szczegółach z życia obiektu, co oczywiście będzie podstawą do tworzenia materiałów prasowych i ciekawych artykułów dla ogólnej wiadomości potencjalnych klientów.

W dzisiejszych czasach wiele katalogów konferencyjnych musiało wprowadzić nowe rozwiązania reklamowe dla hotelarzy, aby rzecz jasna zatrzymać u siebie klientów.

Tajemnicą pozostaje to, co każdy katalog ma do zaoferowania potencjalnym klientom, jednak muszą to być sprawdzone metody, skoro hotelarze decydują się na takie kompleksowe usługi i zostają w strukturach danego serwisu.


http://www.e-konferencje.pl

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Standardy hoteli #5: podsumowanie informacji

Standardy hoteli #5: podsumowanie informacji


Autor: Robert Wąsik


W Polsce przydział hotelu do konkretnej kategorii następuje w drodze decyzji administracyjnej Marszałka Województwa, natomiast poprawność realizacji poszczególnych kryteriów określonych we właściwych przepisach weryfikuje specjalna komisja złożona między innymi z przedstawicieli straży pożarnej i sanepidu.


Hotele dzieli się zwyczajowo na pięć klas oznaczanych rosnącą ilością gwiazdek od jednej do pięciu. Jedna lub dwie gwiazdki to oznaka standardu turystycznego, trzygwiazdkowe hotele to standard średni, a luksusowym hotelom przyznaje się cztery lub pięć gwiazdek. Standard wynika przede wszystkim z architektury i dostępności pewnych określonych produktów i usług poza pionem noclegowym w ofercie. Standard nie jest przypisany do hotelu raz na zawsze. Po modernizacji i wzbogaceniu oferty całość lub część hotelu może otrzymać prawo do używania wyższego oznaczenia standaryzacji.

Klasyfikacja hoteli znajduje oczywiście odzwierciedlenie w cennikach, jednak hotele często oferują pakiety promocyjne lub specjalne zniżki dla stałych klientów. Programy rabatowe są dość powszechne, jednak w żadnym wypadku nie niwelują różnic cenowych pomiędzy kolejnymi segmentami.

Hotele jedno- i dwugwiazdkowe mają przede wszystkim zapewniać komfortowe warunki noclegowe, natomiast dostępność innych usług jest ograniczona i nawet pion gastronomiczny zwykle ogranicza się do podania śniadania. Klasa średnia to standard wyższy, jednak niezapewniający luksusów. Pion gastronomiczny jest bardziej rozbudowany, a każdy pokój dysponuje własnym węzłem sanitarnym. W hotelach luksusowych łazienki są często wyposażone w wanny z hydromasażem albo kabinę prysznicową z hydromasażem, a oferta dodatkowa jest bardzo bogata. Hotele, aby przyciągnąć klientów, mogą oferować dostęp do sal konferencyjnych lub bankietowych.

Zwykle w hotelach trzygwiazdkowych urządzane są sale wielofunkcyjne. Ich dostępność dla użytkowników niebędących gośćmi hotelowymi może być ograniczona, jednak zwykle się takiego ograniczenia nie stosuje. Oferta usług dodatkowych jest w dużym stopniu uzależniona od polityki i linii marketingowej danego hotelu.


Chcesz podnieść stadard hotelu? Inwestycje hotelowe

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Standardy hoteli #4: jak podnieść standard?

Standardy hoteli #4: jak podnieść standard?


Autor: Robert Wąsik


Standard hotelu w dużej mierze wynika z jego układu architektonicznego, którego nie da się w łatwy sposób zmienić, jednak zawsze jest coś, co właściciele hoteli mogą zrobić, aby doczekać się standardu wyższego o gwiazdkę lub dwie przynajmniej w jakiejś części hotelu.


Choć rzadko stosuje się takie oznaczenie, niektóre hotele decydują się na oznaczenie łamane, kiedy część hotelu ma standard średni, a część luksusowy. Jest to jednak bardziej zabieg marketingowy lub promocyjny, a nie wymóg. Taka sytuacja często ma miejsce wtedy, kiedy z hotelu standardowego właściciel decyduje się uczynić luksusowy (zwykle właśnie z takim przejściem mamy do czynienia).

Poza oczywistymi wymogami prawnymi, które dotyczą między innymi przestrzeni i dostępności węzłów sanitarnych, istnieje też szereg zmian, które można wprowadzić w ofercie, aby podnieść standard. Bardzo modne jest ostatnio rozbudowywanie oferty o usługi odnowy biologicznej: masaż, sauna czy łaźnia parowa zdecydowanie podnoszą standard hotelu. Choć oczywiście wprowadzenie takich usług wiąże się z pewnymi kosztami inwestycji, to w wielu przypadkach jest to zupełnie opłacalne.

Rozbudować można także pion gastronomiczny, wprowadzając na przykład ofertę całodobową i rezygnując z podziału doby na okresy, w których podawany jest tylko jeden typ posiłku. Alternatywnie można stworzyć w hotelu bar sałatkowy albo lounge bar lub kawiarnię. Z większych inwestycji zdecydowanie warto wspomnieć o budowie kortów tenisowych lub basenów, które na standard wpływają w sposób niezwykle zdecydowany, a które to obiekty występują praktycznie wyłącznie przy najlepszych hotelach, a i to nie wszystkich.

Możliwość rozbudowy często jest uzależniona od kierunku rozwoju: można na przykład wybudować doskonała salę konferencyjną, ale przecież nie każda lokalizacja będzie temu sprzyjała. Każda inwestycja musi być przemyślana, bo wyższy standard to również wyższe koszty utrzymania, więc rozbudowana oferta musi być na tyle atrakcyjna, aby przyciągnęła nowych klientów. Nie można natomiast podnieść standardu samą tylko wymianą mebli albo modernizacją oświetlenia hotelu, choć oczywiście jedno i drugie również jest ważne z punktu widzenia gościa.


Inwestycje hotelowe? Tutaj znajdziesz praktyczne informacje

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Standardy hoteli #3: hotele luksusowe

Standardy hoteli #3: hotele luksusowe


Autor: Robert Wąsik


Hotele luksusowe, a więc te oznaczone czterema lub pięcioma gwiazdkami, są najdroższe, ale też mają oczywiście najbardziej rozbudowaną ofertę. Tutaj już często pion pobytowy jest jedynie dodatkiem, choć oczywiście niezbędnym. Sypialnie hotelowe mają znaczenie podstawowe, ale same noclegi stanowią jedynie skromny ułamek całej oferty.


Tutaj już uzasadnione jest mówienie nie tyle o pokojach, ile raczej o apartamentach hotelowych. Oczywiście węzły sanitarne to nie kabina prysznicowa (chyba że ze sprzętem do hydromasażu), a sam pokój ma sporą powierzchnię i wyposażony jest w wiele nowoczesnych sprzętów: najlepsze łózka, spore telewizory, masywne biurka, często własna linia telefoniczna.

Tutaj bardzo wyraźnie widać, jak rozbudowane i różnorodne mogą być oferty usług dodatkowych w hotelach: baseny, pola do minigolfa, własne korty tenisowe, solaria, pełen zakres usług odnowy biologicznej i jeszcze więcej. W hotelach luksusowych w miejscach atrakcyjnych turystycznie często oferta jest – przynajmniej w pewnym okresie roku – rozbudowywana o wycieczki po mieście lub na przykład wyprawy wędkarskie (tak jest w niektórych nadmorskich hotelach na najwyższym poziomie).

Tutaj nieco inne są też zasady obsługi klienta. Goście hotelu mogą liczyć na przykład na usługi concierge'a, więc pobyt w takim hotelu zdecydowanie dodaje powagi i prestiżu. Choć żaden akt normatywny nie reguluje, jakie usługi dodatkowe powinny być w hotelu dostępne, aby można było mówić o luksusie, wypożyczalnia jachtów albo concierge to już zdecydowanie właśnie ten poziom. Hotele luksusowe to także dodatkowy komfort wynikający na przykład z dodatkowego wygłuszania ścian albo szczególnie korzystnego układu przestrzennego, którego z różnych względów (najczęściej między innymi ekonomicznych) nie daje się wprowadzić w hotelach o niższym standardzie.

Wyspać można się oczywiście w hotelu o dowolnym standardzie, natomiast jeśli chodzi o zażycie luksusu, to poniżej czwartej gwiazdki nie należy się tego spodziewać. Jakość obsługi w hotelach luksusowych wymaga zatrudnienia większej obsady, a także postawienia pracownikom wyższych wymagań, co przekłada się na odsetek powracających klientów. Hotele luksusowe to zwykle marki dobrze rozpoznawalne, cenione i doceniane na całym świecie.


Budujesz hotel luksusowy? Znajdź najlepsze wyposażenie

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

Standardy hoteli #2: hotele średniej klasy

Standardy hoteli #2: hotele średniej klasy


Autor: Robert Wąsik


Hotele średniej klasy bardzo rzadko są przeciętne. Ten paradoks to oczywiście wina (lub zasługa – w zależności od punktu widzenia) oferty hotelowej, która nie daje się przyporządkować innym standardom. Klasa standardowa to hotele trzygwiazdkowe.


Standard średni nie oznacza przeciętności, tylko raczej pewien poziom, do którego większość z gości jest przyzwyczajona: podwójne biurka lub stoliki, kompletny węzeł sanitarny przy każdym pokoju, komplet wygodnych mebli i dość dobrze rozwinięty pion gastronomiczny, który nie jest już, jak w hotelach turystycznych, ograniczony jedynie do śniadania. Tutaj jednak też zbyt wielu luksusów nie należy się spodziewać.

Hotele trzygwiazdkowe starają się już zwykle o zaufanie części gości biznesowych, stąd też pomysł, aby już przy tym standardzie w hotelu pojawiały się nieźle wyposażone sale wielofunkcyjne, a więc takie, które można (o ile oczywiście nie są meblowane na stałe) przystosować na potrzeby zjazdów, konferencji, spotkań, imprez okolicznościowych itd. Część sal jest wielofunkcyjna jedynie z nazwy, ponieważ na przykład meble konferencyjne można zamówić w kompletach montowanych na stałe – nie ma wtedy nawet możliwości zmiany układu sali.

Obecnie niemal normą jest, że w hotelach klasy średniej oferta jest rozbudowywana o pewne dodatkowe elementy, na przykład podstawowy zakres usług odnowy biologicznej: masaż, sauna, łaźnie parowe. Często też pojawiają się lepiej zaopatrzone bary, w tym także minibarki w pokojach hotelowych, choć to niekoniecznie opłaca się hotelom, więc nie jest powszechne.

W Polsce hoteli średniej klasy jest całkiem sporo, natomiast wiele osób nie w pełni rozumie klasyfikację, więc nierzadko można spotkać się z opinią, że hotele trzygwiazdkowe to luksus, na który nas nie stać. Oczywiście są one droższe od hoteli turystycznych, ale nie jest to jeszcze klasa luksusowa, którą tworzą hotele cztero- i pięciogwiazdkowe. Te są rzeczywiście droższe, jest ich mniej, ale też wyższy standard od razu widać w ofertach, o czym jednak napiszę w trzeciej części cyklu o standardach hotelowych.


Wyposażasz swój hotel? To może ci się przydać klik

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.