piątek, 20 kwietnia 2018

Reklama hotelu w Internecie

Reklama hotelu w Internecie


Autor: Paweł Adamczyk


Nowe hotele w Polsce ciągle powstają, a razem z nimi powstaje też nowa konkurencja dla istniejących obiektów, dlatego warto inwestować w nowe formy reklamy.


Najbardziej skutecznym i stosunkowo tanim sposobem na promocję hotelu jest reklama internetowa. Ma ona przewagę nad tą w prasie, czy telewizji, ponieważ jest tańsza i łatwiej jest mierzyć jej efekt. Drogie bilbordy i spoty telewizyjne bardziej nadają się do budowania wizerunku marki, niż do efektywnego pozyskiwania nowych klientów dla hotelu o ograniczonym budżecie. Aby reklama hotelu w internecie była skuteczna, należy zadbać o dobrze zbudowaną witrynę internetową, a następnie zacząć ją promować w wyszukiwarkach internetowych, takich jak Google czy Bing.

Jaka musi być strona internetowa hotelu?

Strona internetowa musi być przejrzysta, funkcjonalna, zawierać pełną ofertę hotelu i elementy, które są poszukiwane przez osoby zainteresowane rezerwacją pokoju, dane kontaktowe, mapkę dojazdu, zdjęcia pokoi oraz budynku. Dobrze jest też zamieścić informacje o atrakcjach turystycznych znajdujących się w pobliżu, a nawet film promocyjny prezentujący okolicę lub obiekt. Wygląd graficzny serwisu nie jest najbardziej istotny, ale powinien być estetyczny, zapadać w pamięć i odpowiadać charakterowi hotelu i klimatowi, jaki w nim panuje. Witryna powinna być zbudowana w taki sposób, żeby roboty wyszukiwarek mogły ją łatwo odczytać, a wyszukiwarki bez problemu indeksować i prezentować jak najwyżej w swoich wynikach. Warto również, aby strona wyświetlała się również prawidłowo w urządzeniach mobilnych, takich jak coraz bardziej popularne smartfony z dostępem do internetu.

Jak pozycjonować hotel w organicznych wynikach wyszukiwarek?

Jeżeli witryna hotelu została poprawnie zbudowana, a teksty na niej umieszczone zawierają słowa, związane z ofertą hotelu i jego lokalizacją to kolejna rzecz o jaką należy się postarać to linki do strony. Najbardziej w pozycjonowaniu strony hotelu pomagają linki z zaufanych domen o tematyce związanej z noclegami, hotelami i turystyką.

Jak reklamować hotel w linkach sponsorowanych Google?

W zależności od tego jakim budżetem dysponuje dany hotel można zbudować dużą kampanię o jak największym zasięgu, aby poprawić także wizerunek marki hotelu, lub bardziej efektywną kampanię o mniejszym budżecie, kierowaną do, np. do użytkowników szukających noclegu w miejscowości, w której znajduje się hotel. Odpowiednie stworzenie i optymalizacja kampanii ma duże znaczenie od tego czy zakończy się ona sukcesem i zwiększeniem sprzedaży.


Paweł Adamczyk

Licencjonowane artykuły dostarcza Artelis.pl.

16 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Reklama hotelu wcale nie jest taką łatwą sprawą jakby się wydawało. Niestety wiele osób nie zdaje sobie sprawy że na efekty trzeba poczekać. W moim imieniu działa dom mediowy https://fabrykamarketingu.pl i jak dla mnie nie ma sobie nawet konkurencyjnych firm w Polsce.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ania Zawistowska7 lutego 2019 18:27

    Również jestem właścicielką pewnego pensjonatu nad morzem i zastanawiałam się nad prawidłową reklamą mojego miejsca. Zwróciłam się do http://tearsofjoy.pl/ aby rozpocząć kampanie reklamowe w social mediach. Muszę powiedzieć, że efekty zaskoczyły mnie bardzo pozytywnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Reklama to oczywiście potrzebna. Również w dobie internetu warto wdrożyć u siebie system rezerwacji typu https://greenparrot.pl/software-house/uslugi/systemy-rezerwacji/ . Profesjonalne firmy zrobią to jak trzeba.

    OdpowiedzUsuń
  5. Na dobrą sprawę nie jest to łatwe aby dobrze rozreklamować hotel tym bardziej przy takiej konkurencji. Ja swój biznes chętnie reklamuję poprzez marketing SMS https://www.cashbill.pl/blog/uslugi-gsm/praktyczne-zastosowanie-marketingu-sms/ i jak na tą chwilę wszystko bardzo dobrze wychodzi.

    OdpowiedzUsuń
  6. Do reklamy hotelu warto wykorzystać narzędzie Bing Ads. Jest to narzędzie bardzo podobne do Google Ads z tym, że ilość konkurujących ze sobą reklamodawców jest dużo niższa, a współczynnik konwersji w wielu branżach reklamy jest wyższy, niż w przypadku Google.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wiadomo, że bez odpowiedniej reklamy trudno byłoby się przebić, dotrzeć do potencjalnych odbiorców. Internet daje duże pole do działań. Dobre i skuteczne są na przykład filmy reklamowe.

    OdpowiedzUsuń
  8. No racja - hotele muszą umieć się się reklamować, aby przyciągnąć nowych klientów i przygotować dla nich odpowiednią ofertę. Ja może podpowiem, że na stronie https://czysty-zysk.com/gdzie-reklamowac-hotel/ możecie znaleźć wskazówki, jeśli taki hotel prowadzicie i jeśli taka opcja Was zainteresuje.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawie to zostało opisane.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ogólnie jest wiele kanałów reklamy i muszę przyznać, że jak najbardziej warto jest się nią zainteresować. Ja sobie chwalę to co napisano w https://push-ad.com/blog/wlacz-kampanie-push-do-swojego-mediaplanu/ czyli kampanie push w media planach.

    OdpowiedzUsuń
  11. Reklama jest bardzo ważna, ale także trzeba umieć zadbać o gości hotelowych aby mieli dobre wspomnienia po pobycie

    OdpowiedzUsuń
  12. Myślę, że dość istotną sprawą będzie właściwy dobór treści aby one angażowały użytkownika. Doskonale o tym napisano w https://rewolucjamarki.pl/jakie-tresci-angazuja-uzytkownika/ i właśnie takie artykuły fajnie to tłumaczą.

    OdpowiedzUsuń
  13. Każda reklama jest bardzo ważna i muszę przyznać, że ja również na ten moment skupiam się na social mediach. Moim zdaniem doskonale w artykule http://www.linuxindex.pl/grafiki-na-fb-czy-maja-jakies-ograniczenia/ zostało opisane to jak wygląda sprawa związana z grafiką na FB.

    OdpowiedzUsuń
  14. Sama reklama w sieci jest bardzo ważną i także korzystając z okazji chcę polecić każdemu świetny materiał. Uważa, że na stronie https://www.itv.net.pl/jak-zaczac-swoja-przygode-z-tiktokiem/ dobrze opisano to jak można zacząć swoją przygodę z TikTokiem.

    OdpowiedzUsuń